Skoči na glavno vsebino

BRALNA PISMENOST

Feri Lainšček
PROSTI ČAS

Kaj vemo o času? Da gre in mineva.
Je zdajšnji, pretekli, prihodnji in večni.
Nam gleda na ure, ne mara zamude
in teče prehitro, ko skupaj smo srečni.

Najboljši od časov so časi svobodni,
najlepši pa čas, ki porabiš ga zase.
Lahko ga po svoje deliš in sestaviš,
lahko le skomigneš pa rečeš »ne da se«.

Zato si želimo več prostega časa.
Več časa za sanje, za ždenje, cartanje,
za urice polne prijetne bližine
in tihe trenutke za samost in BRANJE.
/…/

BRALNA PISMENOST 2018/2019

Tudi na naši šoli se trudimo, da bi bila bralna pismenost stalno razvijajoča se zmožnost učencev za razumevanje, vrednotenje in uporabo informacij.
Cilj šole bomo uresničevali z razvijanjem pedagoških strategij (opolnomočenje učencev z izboljšanjem bralne pismenosti) na vseh predmetnih področjih. Razvijali bomo modele notranje diferenciacije za podporo specifičnim skupinam učencev in posameznikov.

Dejavnosti:
– izvajanje didaktičnih strategij, ki prispevajo k izboljšanju učnega pogovora;
– motivacija za branje, branje z razumevanjem in kritično branje;
– ustvarjanje spodbudnega učnega okolja (pričakovanja, aktivna vloga učencev, upoštevanje njihovih zmožnosti),
– uporaba IKT v funkciji spodbujanja učne aktivnosti učencev ter razvoja digitalne pismenosti.

Aktivnosti, ki jih bomo izvajali:
Berem, ker/kar hočem – vsak četrtek, od 7.30 do 8.15, učenci v šolski knjižnici tiho berejo ali pa prisluhnejo branju knjižničarke;
– v oddelkih podaljšanega bivanja vsak dan pred ali po kosilu učenci poslušajo pravljice in deklamacije; občasno mlajšim berejo učenci višjih razredov, učenci 1. razredov pripovedujejo ob knjigi obnovo pravljice, ki so jim jo prebrali starši;
– literarno in likovno poustvarjanje (po prebranem),
– učenci 1. VIO na bralnem stolčku berejo odlomke iz knjig, ki so jih prebrali doma;
– ob deževnih dneh namesto rekreativnega odmora starejši učenci berejo mlajšim.

 

BRALNA PISMENOST 2017/2018

Bralna pismenost se razvija vse življenje v različnih okoliščinah in na različnih področjih.
Tudi na naši šoli se trudimo, da bi bila stalno razvijajoča se zmožnost učencev za razumevanje, vrednotenje in uporabo informacij.
Motiviranost za branje in zmožnost vključevanja razvitih bralnih veščin sta ključni za uspešno sodelovanje v družbi; branje je temeljno sredstvo za pridobivanje novega znanja, ki ga moramo nenehno razvijati.


V šolskem letu 2017/2018 nadaljujemo s projektom Bralna pismenost.
V vseh razredih v učne ure vključujemo različne bralne strategije. Učence spodbujamo k branju knjig (bralna značka). V času pouka slovenščine in podaljšanega bivanja beremo v nadaljevanjih (enkrat tedensko ali po dogovoru). V mesecu aprilu bomo organizirali Bralni maraton (knjiga, ki si jo bodo učenci izbrali, bo potovala v vsakem oddelku od ure k uri; vsak učitelj bo prvih 5 minut pouka namenil branju te knjige). Za učence I. vzgojno-izobraževalnega obdobja bomo v mesecu marcu organizirali Bralni večer, za učence II. in III. vzgojno-izobraževalnega obdobja pa v mesecu maju Noč branja. Ob branju želimo učence spodbuditi tudi h kreativnosti, zato ob daljših besedilih literarno in likovno poustvarjamo.

 

BRALNA PISMENOST 2016/17

SLOVENSKI DNEVI KNJIGE
(24., 25. in 26. april 2017)
Na naši šoli bodo v tednu slovenskega dneva knjige potekale tri aktivnosti:
24. april 2017 : »Podari knjigo prijatelju« – knjižni sejem v šolski avli.
Učenci prinesejo knjige, ki jih ne potrebujejo več in si jih med seboj zamenjajo. Na sejmu bodo na voljo tudi odpisane knjige iz šolske knjižnice in revije, ki jih podarja Mladinska knjiga. Knjige se bodo zbirale v šolski knjižnici. Knjižni sejem se bo nadaljeval tudi v torek in sredo, 25. in  26. aprila 2017.
25. april 2017: »Bralni večer« v šolski knjižnici za učence od 1. do 9. razreda.
Učenci od 1. do 4. razreda se lahko v sklopu projekta Noč knjige 2017 udeležijo bralnega večera od 16.00 do 17.30,  učenci od 5. do 6. razreda pa od 18.00 do 20.00.
Bralni večer bomo posvetili slavnemu pisatelju Roaldu Dahlu. Brali bomo njegove knjige, reševali kvize in uganke, ustvarjali in sledili njegovi misli: »Doživeli boste veličastne stvari! Čakajo vas prijetna presenečenja!« (Čarli in tovarna čokolade)
Na bralni večer se lahko učenci prijavijo do ponedeljka, 24. aprila 2017, z izpolnjeno PRIJAVNICA.  S seboj lahko prinesejo blazino in vzglavnik. Poskrbljeno bo za prigrizek in pijačo. Starše naprošamo, da po končanem večeru otroke pričakajo pred šolo.
26. april 2017: »Bralni maraton«, za učence od 1. do 9. razreda.
Pred začetkom vsake ure bomo namenil  5 – 10 min glasnemu  branju iz knjige po lastnem izboru učitelja.  Zadnjo šolsko uro bomo nekaj minut namenili poustvarjanju na temo prebrane knjige.
Vabljeni k ogledu FOTOGRAFIJ.

 

BRALNA PISMENOST 2015/16

V tretjem letu projekta sledimo ciljem in nalogam, ki smo si jih zadali na začetku. Vsi učenci na šoli se trudijo z urjenjem v obvladovanju bralnih učnih  strategij. Poleg tega spodbujamo branje preko številnih dejavnosti, predvsem preko bralne značke.
Ob svetovnem tednu knjige smo na šoli zopet izvedli  dejavnosti povezane s knjigami in branjem:
18.04.2016 – Bralni maraton – fotografije
19.04. – 21.04. 2016 – Knjižni sejem – fotografije
19.04. 2016 – OPB v mestni knjižnici – fotografije
22.04. 2016 – Bralni večer – fotografije
Podrobno o SLOVENSKI DNEVI KNJIGE 2016.pdf

BRALNA PISMENOST 2013/14

Mojca Sovič, Vesna Bercko, Natalija Pobežin, Martina Mlinar, Anton Strniša, Marijana Šepić, Anita Kidrič

(Skupno 562 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost